Arts Print

Met dit blad probeert Vogue nu ook mannen aan de modebladen te krijgen: Vogue Man

Vanaf 24 september ligt de allereerste editie van Vogue Man in de winkel. Een mannen magazine met shoots vol mannenmode, de beste grooming producten en uiteraard diepte interviews met interessante, stijlvolle mannen. Het is een bekend fenomeen dat mannen steeds meer aandacht en geld besteden aan hun uiterlijk. De metroseksuele man 2.0 is een feit. Niet alleen meer besteden Nederlandse  mannen aandacht aan enkel grooming en huidverzorging producten, ook op social media zijn mannen steeds nieuwsgieriger naar nieuwe producten zoals sneakers, maatpakken en street-wear, een trend die nog maar eens wordt bevestigd door de vele mannelijke Instagram accounts en bloggers die zich bezighouden in het men & lifestyle segment.

Naast modeseries geïnspireerd op Nederlandse stijliconen uit het verleden, zoals Ramses Shaffy en Johan Cruijff, bevat het eerste nummer van Vogue Man een bijzonder dubbelinterview met fotograaf en regisseur Anton Corbijn en acteur Dane DeHaan, die de hoofdrol speelt in Corbijns film Life. Ook praat platenbaas Kees de Koning over vrouwen, hiphop en zijn drang om te winnen, heeft Vogue’s fashion features director Fiona Hering een intiem gesprek met zanger Douwe Bob en vertelt Ivo van Hove van Toneelgroep Amsterdam over zijn samenwerking met David Bowie.

Ook Vogue-hoofdredactrice Karin Swerink is trots op de nieuwe titel: ‘Het enthousiasme en de passie spatten van elke pagina in dit allereerste issue! Met slechts twee internationale ‘broers’, Vogue Hommes en L’Uomo Vogue, ben ik ongelooflijk trots op onze eigen Nederlandse Vogue Man.’ De Vogue Man is vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar bij De Bijenkorf en ligt de volgende dag bij menig kiosk in de schappen voor de schappelijke prijs van €6,95.

You Might Also Like