Fashion Style

Kledingmerk Diesel gaat adverteren op Tinder, Grindr, Pornhub en YouPorn voor haar 2016 Spring/Summer collectie

Fashion, social media en seks, een gouden combinatie volgens vele digitale marketing experts anno 2016. Eerder deze maand zagen we het Britse kledinglabel J.W. Andersson al een live-stream hosten via ‘holebi’ dating-app Grindr, een trend die door pakt met de aankondiging van het Italiaanse modehuis Diesel om te adverteren via onder andere Tinder, Grindr en Pornhub en YouPorn onder leiding van Diesel’s Creative Director Nicola Formichetti

Ondanks het feit dat Diesel wereldwijd bekend staat om haar spraakmakende en soms zeer controversiele reclame campagnes, neemt Formichetti het deze keer nog een stapje hoger. Een logische keuze volgens het creatieve meesterbrein achter Diesel’s marketingstrategie: “We moeten eerlijk zijn tegenover de consument, geen dromen verkopen die niet realistisch zijn, maar mensen gewoon een smile geven.”

Pornhub is momenteel de 64e meest bezochte website in de wereld, terwijl YouPorn op een 174e plek staat met meer dan 750 miljoen bezoekers per jaar. In de campagne zijn veel verwijzingen te vinden naar hedendaagse technologieën als Instagram en Snapchat. Zo houden Joe Jonas en Instagram-ster Kiko Mizuhara een bordje omhoog waarop geschreven staat: “Wij hebben meer volgers dan @diesel”.

You Might Also Like