Industry Insider Music

Condé Nast neemt muziekplatform Pitchfork over

Condé Nast Inc., eigenaar van de gerenommeerde Amerikaanse magazines als Vogue, Vanity Fair en New Yorker, heeft de populaire muziek website Pitchfork aan zijn portfolio toegevoegd. Dat meldt persagentschap Bloomberg.

Met Pitchfork rijft Condé Nast een nieuwe digitale klepper binnen. Wired behoort al tot zijn digitale stal, en onlangs werd daar ook techsite Ars Technica en het populaire informatie- en discussieplatform Reddit aan toegevoegd. Volgens het bedrijf is het aantal digitale lezers de laatste vijf jaar gegroeid van 17,2 miljoen tot een indrukwekkende 84 miljoen.

Met de aankoop van Pitchfork toont Condé Nast aan dat het zich steeds verder wilt uitbreiden op het gebied van online media, naast haar betrouwbare print media portfolio. Pitchfork heeft de afgelopen vijf jaar een gigantische groei gekend: de website trok in 2010 gemiddeld 18 miljoen unieke gebruikers per jaar en begin dit jaar maakte de site bekend dat het tegen de 86 miljoen unieke gebruikers per jaar zit.

Condé Nast is anno 2015 in het bezit van meer dan 20 populaire media titels, waaronder Vanity Fair, The New Yorker, Tatler, GQ. Style.com, Glamour en W. De eigenaar, Samuel Irving “Si” Newhouse, Jr, heeft een geschat vermogen van $10 miljard dollar.

bron: NYTimes

You Might Also Like