Partnered Story Tech

Greenmelon test PayPal’s nieuwe Retourkosten Vergoeding

Je bent er vast bekend mee: je bestelt wat kleding en een paar sneakers op het internet, pakt vol goede moed het pakketje uit en dan plots blijken het shirt en de paar sneakers niet goed te passen. Terugsturen is het eerste waar je aan denkt, maar wat gaat mij dit kosten? Bij sommige webshops worden de retourkosten inderdaad gewoon vergoed en hoef je niks te betalen, maar een hoop internationale webshops laten je dit bedrag ook gewoon zelf betalen. Gelukkig speelt PayPal hier slim op in en vergoed het voor jou deze retourkosten – tot een maximum van €30 – mits je met PayPal hebt betaald.

Om de kosten te verhalen moet de gebruiker het verzendbewijs naar PayPal sturen. Die stort het geld binnen 10 dagen terug. Grote webwinkels als Zalando en ASOS brengen al geen kosten in rekening voor de retourzending van defecte producten of producten die toch niet in de smaak vallen bij de koper. Mede dankzij deze extra service zijn beide webwinkels zo groot geworden.

Wij leggen je in deze korte video uit hoe de nieuwe functie van PayPal werkt en wat je moet doen om je retourkosten gewoon weer teruggestort te krijgen op je PayPal account. Happy shopping!

this article is sponsored by PayPal

You Might Also Like