Lifestyle Partnered Story Travel

KLM en Heineken laten tien Amerikanen ‘Kingsday’ beleven

Heineken en KLM sloegen afgelopen week de handen ineen voor een opmerkelijke actie. Tijdens een bliksembezoek aan de Koningsdag werden tien Amerikanen ondergedompeld in de ultieme ‘Orange Experience’ Koningsdag, of voor de Amerikanen ook wel Kingsday genaamd, mag in ons land een fenomeen zijn, over de grens zijn slechts weinig mensen met het bestaan van dit feest bekend. Een gemiste kans, want ons nationale feestje biedt een uitgelezen kans om trots de Nederlandse identiteit te presenteren. Of zoals een NRC-reporter van Duitse komaf het onlangs mooi wist te verwoorden: “Hollanders vieren vooral lekker zichzelf tijdens Koningsdag”. KLM en Heineken, bij uitstek twee iconische ‘Dutch brands’, besloten hier dit jaar iets aan te doen. In het kader van de gezamenlijke actie ‘Orange Experience’ werden tien Amerikanen per KLM-vliegtuig overgevlogen voor een bliksembezoek aan Koningsdag in Amsterdam, compleet met  rondvaart door de grachten en gastoptreden van Armin van Buuren (hoofdrolspeler in Heinekens ‘Dance more, drink slow‘ campagne). Opvallend is dat de gelukkigen niet noodzakelijk relaties, fans of ‘volgers’ waren van een van de beide merken. De selectie vond plaats tijdens een typisch Nederlandse vrijmarkt die KLM en Heineken hadden georganiseerd in Amsterdam Avenue, New York. Bezoekers van die markt konden meedoen aan een kennisquiz, met als hoofdprijs een trip naar Kingsday.

You Might Also Like